Aktuality

18. 12. 2020

PF 2021

 

Čítaj viac >

15. 12. 2020

V Múzeu Vojtecha Löfflera sa v decembri predstavujú traja výtvarníci z rodiny Blažovcov

  3  František Blažo: Nejasná správa        Marko Blažo:...

Čítaj viac >

09. 12. 2020

Tvorivá sobota u Lofflera

Milí priaznivci Múzea Vojtecha Löfflera, pozývame Vás opäť...

Čítaj viac >

Plató Creative Clash - REDEFINITION

Múzeum Vojtecha Löfflera

 

 

Plató Creative Clash - REDEFINITION

Múzeum Vojtecha LöffleraSprístupnenie výstavy: 15. októbra 2020

 

Výstavný kurátorský projekt Miloslavy Hriadelovej je úvahou o budúcnosti módy a nutnosti prehodnotenia jej vývoja v rámci výrobných procesov, komunikácie, dopadu na životné prostredie a život človeka. Tri inštalácie a videofilm ponúkajú tri redefinované prístupy: Trash Coutoure s Noémi Bráz je o upcyklácii a návrate tradičných  remeselných techník, ako je tkanie a vypletanie vo forme moderného odevného artefaktu. Body Moody dizajnérky Kateřiny Rydlovej /ČR/, predstavuje oblečenie, ktoré patrí do kategórie design health a pomáha odstrániť bolesť. Projekt študenta ateliéru šperku na VŠVU Viktora Kováča je o virtuálnej a rozšírenej realite v spojení s digitálnym priestorom a remeslom. Projekt vznikol s podporou Mesta Košice a Fondu na podporu umenia.

Sprievodným podujatím budú prezentácia Viktora Kováča, ateliér s návrhárkou Noémi Bráz, na ktorom sa naučíte základy vypletania odevu a vyrobíte si vypletaný kúsok odevu.

 

Výstava potrvá do 29. 11. 2020. 

 

 

Panoramatická prehliadka výstavy: PLATÓ CREATIVE CLASH: REDEFINITION - klik

 

TLAČOVÁ SPRÁVA

Výstava PLATÓ CREATIVE CLASH - REDEFINITION

/Móda po COVIDE e/

15. 10. – 22. 11. 2020 

Výstavný kurátorský projekt Miloslavy Hriadelovej je úvahou o budúcnosti módy a nutnosti prehodnotenia jej vývoja v rámci výrobných procesov, komunikácie, dopadu na životné prostredie a život človeka. Tri inštalácie a videofilm režisérky Soni Vojtekovej, absolventky filmovej fakulty Akadémie Umení v Banskej Bystrici, ponúkajú tri redefinované prístupy: 

 

Múzeum Vojtecha Löfflera​1. Moody body heating system – Kateřina Rydlová /ČR/

Kateřina Rydlová je produktová a priemyselná dizajnérka so zameraním na design help a design medical. Zaoberá sa integráciou nových technológií a smart materiálov do odevu a predmetov bežnej spotreby, tak aby ich ovládanie bolo jednoduchšie, jasnejšie a komfortnejšie. Moody body heating system je funkčné body, ktoré má vďaka kovovým vláknam vyhrievané plochy v miestach bolesti. 

Prototypy mali premiéru na DESIGNBLOKU v Prahe v októbri 2020. A na konečnom produkte sa chce dizajnérka inšpirovať pripomienkami skutočných žien, s ktorými komunikuje na svojej stránke katerinarydlova.com v rubrike: Ako to máš ty?

Cieľom je nájsť rovnováhu medzi inovatívnym, estetickým, funkčným a užívateľsky prívetivým riešením. Prototypy by chcela dokončiť ešte koncom roku a pred výrobou ešte prebehne fáza rozsiahleho testovania na dobrovoľníčkach.  

 

 


 

Múzeum Vojtecha Löfflera2. Utkané z odpadu – Noémi Bráz /HU/

„Najlepšie inovácie sú niekedy návratom k starej ceste.“

Inštalácia prác letného tvorivého workshopu zameraného na upcykláciu a návrat remeselnej techniky vypletania a ručného tkania.

Noémi Bráz /Budapešť/, absolventka Akadémie umení v Budapešti patrí k novej vlne maďarských návrhárov, korene má na Slovensku a tvorí pod značkou NOEN Design. Jej tvorbu charakterizuje fúzia remesla a novej estetiky. Rada experimentuje s pleteninami, štruktúrami materiálu, siluetami  a kontrastnými farbami a jej kolekcie vznikajú v limitovaných edíciách s vysokým podielom ručnej práce. Témou letného workshopu bola upcyklácia technikou tkania a prepletania.  Deväť modelov, na ktorých pracovali pod vedením návrhárky stredoškoláčky, vzniklo z odstrižkov a zvyškov látok z jej ateliéru. Inšpiračným zdrojom boli techniky vypletania z etnických odevov Severnej Ameriky, Mongolska a Afriky a ich reinterpretácia v súčasnom odeve.

 

Námetom letného workshopu Večernej školy módy v akadémii ROVÁS bola upcyklácia, čiže premena odpadového alebo už nepotrebného materiálu na nové výtvory technikou tkania a prepletania. Viedla ho  Noémi Bráz, ktorá patrí k novej vlne maďarských návrhárov. Jej korene siahajú na Slovensko. Tvorí pod značkou NOEN Design. Deväť modelov, na ktorých pracovali účastníčky kurzu  – budúce návrhárky, sa zrodilo z odstrižkov a zvyškov látok v jej ateliéri. Inšpiračným zdrojom boli techniky vypletania z etnických odevov Severnej Ameriky, Mongolska a Afriky, cieľom ich reinterpretácia v súčasnom mestskom oblečení. Inštaláciu dopĺňa video čerstvej absolventky filmovej fakulty Akadémie umení v Banskej Bystrici Sone Vojtekovej.

 VIDEO TU:

 

Podľa Global Fashion Agendy z kodanského summitu 2019, ak neobmedzíme spotrebu a výrobu, v roku 2030 vyprodukujeme 102 miliónov ton tkanín. Iba jedno percento z tohto „deadstocku“ čiže ležiaku dokážeme zrecyklovať. Jednou z ciest ako k tomu prispieť je tkanie a spracúvanie textilného odpadu.  Najlepšie inovácie súčasnosti bývajú zavše návratom k myšlienkam minulosti.

Múzeum Vojtecha Löfflera Múzeum Vojtecha Löfflera Múzeum Vojtecha Löfflera

 


 

3Múzeum Vojtecha Löfflera. ANONYM – Inštalácia Viktora Kováča, študenta VŠVU

Inštalácia je multimediálny zážitok. Autor skúma fenomén masky ako šperku a jej historické súvislosti. Pracuje s tradíciou textilnej výšivky vo vzťahu k digitalizácii tváre prostredníctvom technológie rozšírenej reality = Face Filtre na Instagrame. Krížikovú výšivku na plátne prirovnáva k pixelom na obrazovke.

V inštalácii môžete vidieť ručne vyšívané tvárové masky a interaktívne QWER odkazy smerujúce na Face Filtre na sociálnej sieti Instagram, ktoré si môžete “obliecť“ prostredníctvom vlastného mobilu. Tieto digitálne filtre priamo odkazujú na vyšívané artefakty, ktoré uvidíte v inštalácii pred sebou. Autor pracuje aj s otázkou osobnej ľudskej identity, ktorá je relativizovaná digitálnymi maskami našej doby. Každý sa stáva každým, a teda nikým. ANONYM.

 

 

Kurátorka výstavy: Miloslava Hriadelová - vedie ROVÁS Večernú školu módy, ktorá je neformálnou vzdelávacou platformou, vznikla pri umeleckej akadémii občianskeho združenia ROVÁS z potreby podchytiť študentov gymnázií, alebo iných ako umeleckých škôl, ktorí sa pripravujú na štúdium módneho dizajnu. K spolupráci si prizýva profesionálov z oblasti módy. Miloslava Hriadelová je zároveň aj kurátorkou projektu PLATÓ CREATIVE CLASH – platformy mapujúcej inovatívne prístupy a umelecké presahy v móde.

Projekt vznikol za podpory Mesta Košice, Creative Industry a Fondu na podporu umenia.

Autorka textu: Miloslava Hriadelová

 

ANONYM

  • Inštalácia - multimediálny zážitok študenta VŠVU odboru šperk Viktora Kováča. Autor skúma fenomén masky ako šperku a jej historické súvislosti. Pracuje s tradíciou textilnej výšivky vo vzťahu k digitalizácii tváre prostredníctvom technológie rozšírenej reality = Face Filtre na Instagrame. Krížikovú výšivku na plátne prirovnáva k pixelom na obrazovke.

 

  • Digitálna realita môže podľa autora formovať samotnú podstatu reality. Digitalizácia neprináša iba transformáciu fyzickej módy do online priestoru, ale práve naopak vytvára úplne nový formát – nezaťažený materiálom a výrobou. 

  • Vyskúšajte si ako funguje:

Stiahnite si do smartfónu aplikáciu s čítačkou QR kódov alebo kliknite na odkaz pri jednotlivých fotkách masiek a oblečte si ich na vlastnú tvár.

Múzeum Vojtecha Löfflera  kliknite tu a vyskúšajte

 

 

Múzeum Vojtecha Löfflera kliknite tu a vyskúšajte

 

Múzeum Vojtecha Löfflera kliknite tu a vyskúšajte

 

Múzeum Vojtecha Löfflera kliknite tu a vyskúšajte

 

Múzeum Vojtecha Löfflera kliknite tu a vyskúšajte

Späť na zoznam článkov

©2021 Múzeum Vojtecha Löfflera | Všeobecné vyhlásenie | Design by SIXNET